Brisbane & surfers paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu Brisbane & surfers paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu

Brisbane & surfers paradise

Door: Thijs & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Debbie

13 November 2012 | Australië, Surfers Paradise

Na een aantal dagen zonder wifi zijn we er dan eindelijk weer! Bij deze een update van 2 plaatsen, Brisbane & Surfers paradise.

Brisbane, na een omweg naar het hostel bleek dat we lekker dicht bij centraal station te zitten. Wel een half uur lopen naar southbank en het zakendistrict(shoppingcentre). Na de gebruikelijke aankomstrituelen, hostel verkennen en boodschappen doen, zijn we naar de southbank gegaan. Dit is een boulevard aan de brisbaneriver. Hier zitten veel restaurantjes en de lagoon.
De 2e dag zijn we naar het zakendistrict gelopen. Daar hebben we flink wat hoge gebouwen gezien. Ook zijn we even gaan shoppen. Na een kort bezoek aan de botanical gardens zijn we terug naar het hostel gegaan. Na een lunch zijn we naar het suncorp stadium gegaan. Dat is het stadion van voetbalclub, brisbane roars! We konden er helaas niet in en er zijn ook geen wedstrijden tijdens ons verblijf in brisbane. Die avond plannen we de reis verder t/m Sydney. Omdat byron bay helemaal vol zat, hebben we ervoor gekozen om naar surfers paradise te gaan ipv byron bay!!
De 3e dag gaan we met een hop-on-ferry over de Brisbaneriver. Daarna hebben we nog aan de lagoon gelegen. Tot het begon te regenen, toen zijn we gaan schuilen en hebben we een leuk eettentje gevonden voor die avond. Dus na een keer op en neer lopen naar het hostel zijn we daar lekker fish&chips gegeten. Omdat het bleef regenen zijn we weer teruggegaan naar t hostel.

De 4e dag gaan we verder reizen naar surfers paradise. Als het even droog is, lopen we vast naar de bus. Dan wachten we wel wat langer op t busstation. Het weer blijft slecht/minder. Dus eenmaal in surfers paradise aangekomen, gaan we boodschappen doen in de regen.. Erg jammer want het is een heel mooi strand hier.
Surfers paradise heeft veel hoge gebouwen, die zorgen voor schaduw op t strand. De 2e dag was het weer, weer goed. Dus zijn we lekker gaan shoppen en het dorpje ingegaan. Best een groot centrum. Op het strand waaide het erg hard. Het zand stuifde steeds op, dus het was niet echt fijn om op t strand te liggen.
Na 2 nachten reizen we weer verder naar coffs harbour. Daar vertellen we de volgende keer weer over.

Tot snel,
Liefs, Thijs & Debbie

• 14 November 2012 - 00:12

Sanne:

Hè jongens. Fijn om te horen hoe het gaat! Geniet vandaag lekker van het strand dagje. Een goed verloop van de rest van de reis en lekker genieten. X Sanne

• 14 November 2012 - 21:30

Ockeloentjes:

he daar vakantiegangers , jullie vermaken je nog prima .wel jammer van die regen ,maar ja dat kan de pret niet drukken , wel fijn om te zien hoe jullie je vermaken . geniet er nog van en we kijken uit naar jullie verslagen .
    groeten van ons De ockeloentjes

• 16 November 2012 - 15:49

Anneke Klomp:

hoi,thijs en debbie jammer dat het weer wat minder is maar ja dat kun je ook een keer treffen.
    wij zijn ook alweer terug,het was heel gezellig en koud.
    we hebben lekker over het strand gewandeld en door egmond aan zee was wel lekker.
    we hebben lekker gekookt en uit eten geweest.en 56 spelletjes jackeroo gedaan,dus we kunner er voorlopig weer tegen.
    grt:mama