Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Thijs en Debbie

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Debbie

08 November 2012 | Australië, Noosa Heads

We zijn aangekomen in het 7e plaatsje, Noosa. We hebben een leuk hostel. Ze draaien zelfs radio 538.. Haha
Nadat we het hostel een beetje verkend hebben zijn we boodschappen gaan bij de Aldi. Jaja, die hebben ze hier ook.. Al lijkt hij niet echt op die wij kennen. We liepen langs t water. Er loopt namelijk een stuk rivier door de stad.

De 2e dag zijn we naar Noosa national park gegaan. Hier hebben we een flinke wandelroute langs de kust en door het bos gemaakt. We kwamen langs the dolphin point, hier zijn vaak dolfijnen te zien. Maar wij hadden geen geluk. Verder op de route kon t zijn dat we de walvissen zouden zien die op dit moment hun tocht naar het zuiden maken, maar ook dit was niet gelukt. Als laatste punt kwamen we in Alexandra bay, dit is een uitgestrekt stuk strand waar ontzettend veel kwallen aangespoeld waren. Bij elke stap die je zette, lagen weer nieuwe.
Na de lunch hebben we nog een korte route gedaan. Maar ook hier geen dieren(koala's) gespot..
Het blijkt deze dag(1e dinsdag van november) melbourne cup day te zijn, dit is een belangrijke dag voor de paardenraces. In Noosa waren dan ook een aantal horecagelegenheden volop gevuld met flink opgetutte mensen. Het bleek een heel evenement te zijn.

Om onze achterstand in de planning weer bij te werken blijven we maar 2 nachten in Noosa.

Tot het volgende verslag,
Groetjes Thijs & Debbie