Hervey bay - Fraser island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu Hervey bay - Fraser island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Thijs en Debbie - WaarBenJij.nu

Hervey bay - Fraser island

Door: Thijs & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Debbie

05 November 2012 | Australië, Hervey Bay

We zijn aangekomen in Hervey bay. Vanuit hier gaan we fraser island bezoeken.
De eerste dag gaan we op de fiets boodschappen doen en lopen we wat rond in de omgeving vh hostel.
De volgende dag is het zover, we moeten om 7.30u klaarstaan want dan worden we opgehaald. Fritz is onze chauffeur vandaag. In een grote toyota landcruiser scheurt hij ons vandaag rond. Fraser island is het grootste zandeiland vd wereld en je hebt er echt een goeie jeep voor nodig. Het lijkt wel dakar. We crossen de hele dag door het mulle zand. We zien schitterend regenwoud, een prachtig meer genaamd lake mckenzie, de champagne pools, een aangespoeld (inmiddels mega verroest) schip.. Ook mogen we nog zwemmen in Eli creek, dit is een zoet water riviertje dat gezuiverd regenwater van de bergen naar de zee leidt.
Eenmaal op de terugweg, blijkt dat er de volgende dag een triatlon is in Noosa, ons volgende dorpje. Met goede hoop zijn we toen we weer in t,hostel waren op zoek gegaan naar een nieuw hostel, maar alles zat vol.. Er zat niks anders op dan een dag langer in hervey bay te blijven. Helaas konden we geen nacht langer in ons hostel blijven, dus moesten we oversteken. Dat bleek echt een achteruitgang te zijn.
Maar ook de laatste dag in hervey bay hebben we ons weer prima vermaakt!!

Groetjes Thijs en Debbie

• 07 November 2012 - 16:17

De Ockeloen Tjes :

he Thijs en Debbie .
    we hebben jullie al een aardig eindje gevolgd , de verslagen zijn ook leuk om te lezen , wat jullie doen en wat jullie al gezien en gedaan hebben , het is een geweldige vakantie voor jullie
    geniet er nog van , maar dat zal wel lukken . we zullen straks als jullie weer in dit koude kikkerlandje zijn , nog veel over deze vakantie horen .
    groetjes van alle Ockeloen tjes